تحقیق حاضر با هدف بررسی تأثیر آموزش به روش معکوس بر انگیزش تحصیلی درس ریاضی دانش آموزان پایه یازدهم در دوران کرونا صورت گرفته است. روش پژوهش از نوع نیمه آزمایشی است که در دو گروه گواه و آزمایش اجرا شد. جامعه آماری را دانش آموزان دختر یک دبیرستان دخترانه شهرستان همدان در سال تحصیلی ١۴٠٠ -١۴٠١تشکیل داده است. نمونه پژوهشی شامل دو گروه ٢٠نفری از دانش آموزان دختر پایه یازدهم مدرسه می باشد. بدین صورت که ابتدا یک مدرسه از مدارس شهر همدان که به صورت همگن دانش آموزان آن ثبت نام می کردند، انتخاب و سپس دو کلاس از مدرسه جهت آزمایش در نظر گرفته شد. یک کلاس به عنوان گروه گواه و یک کلاس به عنوان گروه آزمایش مشخص شد. برای آزمایش انگیزش تحصیلی از پرسش نامه انگیزش تحصیلی هارتر استفاده شد. در این تحقیق نشان داده شد که آموزش معکوس بر تقویت انگیزش تحصیلی دانش آموزان در دوران کرونا مؤثر بوده است.
مکاری, ماندانا, قنادیان, آزاده, & لطفی, طاهر. (1402). تاﺛﯿﺮ آﻣﻮزش ﻣﻌﮑﻮس ﺑﺮﺍﻧﮕﯿﺰش ﺗﺤﺼﯿﻠﯽ درس رﯾﺎﺿﯽ دﺍﻧﺶآﻣﻮزان دﺧﺘﺮ ﭘﺎﯾﻪ ﯾﺎزدهم شهر همدان در دوران ﮐروﻧا. به سوی علوم ریاضی, 3(1), 44-51. doi: 10.22067/tmsj.2023.43690
MLA
ماندانا مکاری; آزاده قنادیان; طاهر لطفی. "تاﺛﯿﺮ آﻣﻮزش ﻣﻌﮑﻮس ﺑﺮﺍﻧﮕﯿﺰش ﺗﺤﺼﯿﻠﯽ درس رﯾﺎﺿﯽ دﺍﻧﺶآﻣﻮزان دﺧﺘﺮ ﭘﺎﯾﻪ ﯾﺎزدهم شهر همدان در دوران ﮐروﻧا", به سوی علوم ریاضی, 3, 1, 1402, 44-51. doi: 10.22067/tmsj.2023.43690
HARVARD
مکاری, ماندانا, قنادیان, آزاده, لطفی, طاهر. (1402). 'تاﺛﯿﺮ آﻣﻮزش ﻣﻌﮑﻮس ﺑﺮﺍﻧﮕﯿﺰش ﺗﺤﺼﯿﻠﯽ درس رﯾﺎﺿﯽ دﺍﻧﺶآﻣﻮزان دﺧﺘﺮ ﭘﺎﯾﻪ ﯾﺎزدهم شهر همدان در دوران ﮐروﻧا', به سوی علوم ریاضی, 3(1), pp. 44-51. doi: 10.22067/tmsj.2023.43690
VANCOUVER
مکاری, ماندانا, قنادیان, آزاده, لطفی, طاهر. تاﺛﯿﺮ آﻣﻮزش ﻣﻌﮑﻮس ﺑﺮﺍﻧﮕﯿﺰش ﺗﺤﺼﯿﻠﯽ درس رﯾﺎﺿﯽ دﺍﻧﺶآﻣﻮزان دﺧﺘﺮ ﭘﺎﯾﻪ ﯾﺎزدهم شهر همدان در دوران ﮐروﻧا. به سوی علوم ریاضی, 1402; 3(1): 44-51. doi: 10.22067/tmsj.2023.43690
ارسال نظر در مورد این مقاله