پس از شیوع گسترده ویروس کرونا در سطح جهان دوران نوینی در عرصه حیات اجتماعی آغاز شده است که زندگی بشر، آموزش و پرورش و رسالتش را تحت تأثیر قرار داده است. این بیماری برای ادامه روند آموزشی دانشآموزان ، آموزش و پرورش را ملزم به استفاده از فنآوریهای نوین آموزشی کرده است، همچنین این فنآوریها باعث تحولات و تغییراتی در شایستگی مورد نیاز و متناسب با دنیای مدرن امروز در دانشآموزان و معلمان گشته است. فنآوریهای نوین آموزشی تاثیر قابل توجهی در امر یادگیری دارند که باعث تغییر نقش فراگیران و معلمان شده است. دانشآموزان امروزی را نمیتوان با شیوههای قدیمیتدریس در کلاس درس نشاند و مفاهیم ریاضی را به آنها آموزش داد، تجربه و تحقیقات ثابت کرده است که یادگیری در این روش مؤثر نبوده و قابل اعتماد نیست. امروزه میتوان با استفاده از فنآوریهای نوین آموزشی و کمک گرفتن از مواد جدید آموزشی و ICT درس ریاضی را که به علت انتزاعی بودن در تمام پایهها و مدارج تحصیلی همواره با اضطراب همراه بوده است، بهصورت ملموس در آورد تا فهم و یادگیری آن برای دانشآموزان لذتبخش گردد. این مقاله به بررسی روشهای نوین آموزشی با استفاده از تکنولوژی (با رویکرد ICT) در ریاضیات پرداخته است تا با استفاده از آنها در دوران پساکرونا امر یادگیری ریاضیات توسط دانشآموزان در مدارس تسهیل گردد.
عابدیه, سیدمصطفی. (1402). بررسی تاثیر، موانع و لزوم استفاده از فنآوریهای نوین آموزشی در آموزش ریاضیات مدرسهای در دوران پساکرونا. به سوی علوم ریاضی, 3(1), 9-21. doi: 10.22067/tmsj.2023.43692
MLA
سیدمصطفی عابدیه. "بررسی تاثیر، موانع و لزوم استفاده از فنآوریهای نوین آموزشی در آموزش ریاضیات مدرسهای در دوران پساکرونا", به سوی علوم ریاضی, 3, 1, 1402, 9-21. doi: 10.22067/tmsj.2023.43692
HARVARD
عابدیه, سیدمصطفی. (1402). 'بررسی تاثیر، موانع و لزوم استفاده از فنآوریهای نوین آموزشی در آموزش ریاضیات مدرسهای در دوران پساکرونا', به سوی علوم ریاضی, 3(1), pp. 9-21. doi: 10.22067/tmsj.2023.43692
VANCOUVER
عابدیه, سیدمصطفی. بررسی تاثیر، موانع و لزوم استفاده از فنآوریهای نوین آموزشی در آموزش ریاضیات مدرسهای در دوران پساکرونا. به سوی علوم ریاضی, 1402; 3(1): 9-21. doi: 10.22067/tmsj.2023.43692
ارسال نظر در مورد این مقاله