در این مقاله به بررسی برخی نکات مربوط به دنباله ها در کتب درسی مدرسه می پردازیم. با بررسی کتاب های درسی مدرسه و دانشگاه مشاهده می شود که دنباله ها در کتاب های درسی به طور خیلی خلاصه ارائه شده اند که این باعث شده است در ادامه و در دانشگاه، دانشجویان با مشکل روبرو شوند، چراکه مباحث زیادی مانند حد، پیوستگی، مشتق و انتگرال، وجود حد یا پیوسته بودن یا نبودن بعضی از توابع و حتی مباحث دیگری چه در کتاب های ریاضیات گسسته و یا هندسه به دانستن مفهوم و ویژگی های دنباله ها بستگی دارد. علاوه بر این دنباله های زیادی وجود دارند که هرکدام با توجه به این که همگرا یا واگرا باشند ویژگی های جالبی دارند که می توانند برای آموزش مفید باشند. در این مقاله با توجه به ریشه های یک معادله درجه دوم به معرفی و بررسی دو دنباله لوکاس و فیبوناچی می پردازیم. در ادامه به ویژگی های این دو دنباله پرداخته و ارتباط آن ها با یکدیگر را بررسی می کنیم.
لعلی دستجردی, حجت اله. (1403). معادله درجه دوم x2 − x − 1 = 0 ودنباله های لوکاس وفیبوناچی با تاکید بر دنباله ها درکتب درسی مدرسه. به سوی علوم ریاضی, 4(1), 83-95. doi: 10.22067/tmsj.2024.88602.1058
MLA
حجت اله لعلی دستجردی. "معادله درجه دوم x2 − x − 1 = 0 ودنباله های لوکاس وفیبوناچی با تاکید بر دنباله ها درکتب درسی مدرسه", به سوی علوم ریاضی, 4, 1, 1403, 83-95. doi: 10.22067/tmsj.2024.88602.1058
HARVARD
لعلی دستجردی, حجت اله. (1403). 'معادله درجه دوم x2 − x − 1 = 0 ودنباله های لوکاس وفیبوناچی با تاکید بر دنباله ها درکتب درسی مدرسه', به سوی علوم ریاضی, 4(1), pp. 83-95. doi: 10.22067/tmsj.2024.88602.1058
VANCOUVER
لعلی دستجردی, حجت اله. معادله درجه دوم x2 − x − 1 = 0 ودنباله های لوکاس وفیبوناچی با تاکید بر دنباله ها درکتب درسی مدرسه. به سوی علوم ریاضی, 1403; 4(1): 83-95. doi: 10.22067/tmsj.2024.88602.1058
ارسال نظر در مورد این مقاله