شورای ملی معلمان ریاضی آمریکا و کانادا (NⅭTⅯ (اصول آموزش ریاضی و استانداردهای محتوایی و فرآیندی برای ریاضیات مدرسه ای تدوین کرده است که اکثر کشورها ازجمله کشور ایران آن را در برنامه ریزی دروس ریاضی آموزشگاهی گنجانده اند. در ایران، در برنامه آموزشی دروس ریاضی مدرسه ای در ساحت تهیه ی منابع درسی و تبیین روش های تدریس دروس ریاضی استفاده از این استانداردها در دو قالب محتوایی و فرآیندی به روشنی دیده می شود. با توجه به اهمیت استانداردهای فرآیندی و اینکه در تحقیقات آموزش ریاضی مدرسه ای و به ویژه دوره ی متوسطه کمتر به آن ها در مقایسه با استانداردهای محتوایی پرداخته شده است، این مطالعه برای اولین بار به صورت منسجم با روش تحقیق کتابخانه ای و جمع آوری اطلاعات از منابع و اسناد دست اول و مهم و با دسته بندی، تجزیه وتحلیل این اطلاعات به روش تحلیل اسنادی، به تعریف و معرفی اصول و استانداردهای آموزش ریاضی دوره ی متوسطه از قبیل محتوایی و فرآیندی پرداخته است و با توجه به اهمیت استانداردهای فرآیندی، این نوع استاندارد را مورد تأکید و توضیح قرار داده است. همچنین ارتباط انواع استانداردهای فرآیندی با همدیگر و اهمیت آن ها در آموزش ریاضیات مدرسه ای مورد برسی و تحلیل قرارگرفته است و استاندارد جدید فرآیندی مدل سازی معرفی و شرح داده شده است. به علاوه، چگونگی کاربرد آن ها برای استفاده ی متخصصان، معلمان، دانشجویان و دانش آموزان ارائه شده است.
هاشمی, نوروز. (1403). اصول و استانداردهای آموزش ریاضی دوره ی متوسطه با تأکید بر استانداردهای فرآیندی. به سوی علوم ریاضی, 4(1), 65-82. doi: 10.22067/tmsj.2024.88538.1057
MLA
نوروز هاشمی. "اصول و استانداردهای آموزش ریاضی دوره ی متوسطه با تأکید بر استانداردهای فرآیندی", به سوی علوم ریاضی, 4, 1, 1403, 65-82. doi: 10.22067/tmsj.2024.88538.1057
HARVARD
هاشمی, نوروز. (1403). 'اصول و استانداردهای آموزش ریاضی دوره ی متوسطه با تأکید بر استانداردهای فرآیندی', به سوی علوم ریاضی, 4(1), pp. 65-82. doi: 10.22067/tmsj.2024.88538.1057
VANCOUVER
هاشمی, نوروز. اصول و استانداردهای آموزش ریاضی دوره ی متوسطه با تأکید بر استانداردهای فرآیندی. به سوی علوم ریاضی, 1403; 4(1): 65-82. doi: 10.22067/tmsj.2024.88538.1057
ارسال نظر در مورد این مقاله